کد خبر: ۸۳۷۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

عکس|بارش برف در علم کوه؛ ارتفاعات کلاردشت سفیدپوش شد

 بارش بهاری ارتفاعات علم کوه واقع در شهرستان کلاردشت را در دومین ماه از سال جاری سفیدپوش کرد.
عکس|بارش برف در علم کوه؛ ارتفاعات کلاردشت سفیدپوش شد
آفتاب‌‌نیوز :

بارش برف بهاری در ساعت‌های اخیر ارتفاعات علم کوه و تخت سلیمان در شهرستان کلاردشت را سفیدپوش کرده است.

علم کوه چهار هزار و ۸۵۰ متر و تخت سلیمان ۴۸۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

هواشناسی مازندران از تداوم ناپایداری‌های جوی در این استان تا روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد و با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هر گونه فعالیت دریایی را از روز دوشنبه تا صبح جمعه، ناامن اعلام کرد.

طبق پیش بینی هواشناسی از شامگاه چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه علاوه بر بارش باران و وزش باد، شاهد روند کاهشی دمای هوا خواهیم بود بگونه‌ای که میانیگن دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۱۸ تا ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر، با دو تا سه درجه کاهش در روز پنجشنبه به ۱۶ تا ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد. 

عکس|بارش برف در علم کوه؛ ارتفاعات کلاردشت سفیدپوش شد

مناطق کوهستانی مازندران همانند شهر‌های ساحلی و جلگه‌ای در طی این مدت شاهد کاهش دما خواهند بودند بگونه‌ای که میانگین دمای هوای این مناطق از ۱۳ تا ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی روز سه شنبه و با چند درجه کاهش در روز پنجشنبه بین ۶ تا ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی پیش بینی کرد که در روز جمعه دمای هوا دوباره افزایشی خواهد شد بگونه‌ای که میانگین دما در مناطق مرکزی و شرقی بین ۲۰ تا ۲۲، مناطق غربی بین ۱۸ تا ۱۹ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۱۳ تا ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را نیمه ابری گاهی ابری با احتمال بارش پراکنده باران و از اواخر روز بتدریج با بارش باران و وزش باد پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز پنجشنبه ابری و خنک، در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش باران، وزش باد و احتمال رعد و برق و از اواخر شب با کاهش ناپایداری همراه خواهد بود.

شرایط جوی مازندران از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما و از شامگاه یکشنبه با افزایش ابر در ارتفاعات غربی با رگبار پراکنده باران و وزش باد پیش بینی شده است.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که گلوگاه با ثبت دمای ۲۹.۴ و بلده با ۱۸.۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هر گونه فعالیت دریایی را از تا صبح جمعه، ناامن اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین